středa 22. října 2014

Efektivní hubnutí - jak se zbavit tuku v pase?


Spousta lidí, nejen žen, má problémy s tukem, který se jim ukládá v oblasti pasu. Diety často nepomáhají a tuku v této části těla se většinou zbaví jen velmi houževnatí jedinci. Ostatní většinou rezignují  a smíří se s tím, že v pase prostě nikdy štíhlí nebudou. Problém je, že tuk v pase není pouze otázkou vzhledu, ale také zdraví. Jak se jej tedy zbavit, pokud možno co nejpřirozenější cestou?

Není to úplně jednoduché, ale o drsné diety ani sportovní vybití na úrovni přípravy na mistrovství světa se jednat nebude. V první řadě je opravdu dobré si uvědomit, že tuk v oblasti pasu je opravdu specifický a jeho výrazný nadbytek má negativní vliv na některé funkce našeho těla. Ve spoustě případů tento tuk vyvolává problémy s vylučováním inzulínu nebo může vést k poruchám srdečního rytmu.

Zbavit se nadbytečného tuku není nikdy snadné. K tuku okolo pasu a jeho zhubnutí přistupujeme stejně - trpělivě a zodpovědně. Výsledky se dostavují velmi pomalu a opravdového zadostiučinění dosáhnete až za opravdu dlouhou dobu. Přesto není důvod se tuku v pase nezbavit. Zde Vám nabídnu pár kroků, jak toho dosáhnout

Pravidelný pohyb

Ano, zní to jako klišé, ale je to základní prvek každého hubnutí či zdravého životního stylu. Snažte se dbát na to, aby Vaše tělo dostávalo pravidelné dávky svižnějšího pohybu. Nezáleží na tom, jakou aktivitu si vyberete. Důležité je, aby se Vaše srdce dostalo alespoň několikrát týdně na delší dobu do zvýšeného rytmu.

Můžete běhat, plavat věnovat se cyklistice, nebo si zajít na aerobic. Pamatujte, že nejde o výkon, ale hlavně o zvýšení pohybové aktivity. Nesnažte se tedy lámat žádné rekordy (ani osobní, ani jiné), ale soustřeďte se spíše na to, abyste dodržovali jistou pravidelnost a ve svém úsilí vytrvali.

Spánek

Stejně jako pohyb, i odpočinek je velmi důležitý. Doba spánku je individuální, někdo spí dlouho, jiný méně. Princip je v tom, spát tak dlouho, abyste se cítili odpočatí. Takže si spánek neodpírejte a pokud musíte brzy vstávat, choďte spát dříve.

Naopak, nedoporučuje se dlouhé vyspávání o víkendech. Doba spánku by měla být přibližně stejná ve všechny dny a ani během víkendů, svátků, či dovolených bychom neměli dělat výjimky. Navíc to nemá význam, pokud dodržujeme výše zmíněné pravidlo - spát dosytosti.

Proteiny

Zdá se to možná paradoxní, ale pokud se chcete zbavit přebytečného tuku (zde zejména tedy tuku v pase), musíte zvýšit příjem proteinů na úkor sacharidů. V praxi to znamená krok lehce proti zažitým pravidlům zdravé výživy, ale minimálně v případě tuku v pase se nedá nic dělat.

Upravte svůj denní jídelníček tak, aby proteiny, tedy bílkoviny, zahrnoval třetinu Vašeho potravinového příjmu. Dlouhodobé vědecké studie prokázaly, že pro zhubnutí tuku v problematické partii pasu je ideální držet se vzorce 30 % bílkovin, 40 % sacharidů a 30 % kombinovaných zdravých tuků. Poté, co se tuku zbavíte, je hodné přejít na klasický nízký příjem bílkovin, který je pro lidské tělo vhodnější (tedy 16 - 22 %, dle typu metabolismu).

Zelený čaj 

Čajů známe více druhů - například zelený, bílý, černý. Pro hubnutí a zdravý život vůbec, se nejvíce hodí čaj zelený. S jeho konzumací to sice nemusíte přehánět, ale můžete jej pít bez obav hodně často. Pokud spojíte pravidelné popíjení zeleného čaje s pravidelným cvičením, máte ztrátu tuku jistou.

Chce to pouze trpělivost a vydržet. Zelený čaj totiž obsahuje mimo jiné také speciální antioxidanty - enzymy, zvané katechiny. Tyto látky  pak během zvýšené fyzické aktivity pomáhají likvidovat tukové buňky. Co víc si ještě přát?


Samozřejmě, jedná se pouze o možnosti, nikoliv o neměnný seznam. Na hubnutí pasu pomáhá také jóga, zvýšený příjem vlákniny nebo například fazolové lusky. Zásadní je hlavně trpělivost a dodržovaní základních pravidel.

A hlavně - myslete na to, že hubnutí pasu se opravdu netýká jen našeho vzhledu, ale zejména celkového zdraví. Nadbytečný tuk v pase totiž trápí i lidi, kteří jinak na těle obézní nejsou, a proto svádí k tomu, aby tuto partii člověk neřešil. Nedělejte tuto chybu.

Žádné komentáře:

Okomentovat